Så här hamnar du på sida ett av Google - 5 Pro Marketing Tips
För att hamna på sida ett av Google — 5 proffsmarknadsföringstips Öka din Google-rankning med våra fem bästa tips: använd långa sökord, skapa högkvalitativt innehåll, få recensioner, investera i Google Ads och optimera ditt Google My Business
malbia.se
Bransch experter
När du gör en Google-sökning söker algoritmen igenom miljontals sidor med text för att hitta de mest tillämpliga resultaten. Om du tittar uppe till vänster på sökmotorns resultatsida (SERP), står det hur många miljoner eller till och med miljarder resultat Google sökte igenom och hur många sekunder det tog.
Google bestämmer inte dessa rankningar av en slump. Du kan lära dig algoritmen för att hjälpa dig att klättra i rankningen.
Vi har satt ihop den här guiden för att gå igenom våra fem bästa tips för att ranka som nummer ett på Google. Fortsätt läsa för att utforska mer om sökmotoroptimering för fler branschinsikter.
5 insikter för att förbättra din rankning på SERP
SERP är en internationell affärsmöjlighet att nå en publik som söker de resurser du har att erbjuda. Här är fem viktiga insikter för att möta Googles algoritmkriterier och engagera kunder.
1. Långsvansnyckelord
Långsvansnyckelord är ett fenomen för sökmotoroptimering (SEO). Även om de får mindre trafik, ger de ofta högre konverteringsfrekvenser för företag. Sökmotoranvändare som letar efter ett allmänt ämne får ofta ett svar och klickar bort, medan någon med en mycket specifik sökning ofta är redo att agera.
Till exempel, ”damskor” är ett allmänt nyckelord, medan ”adidas bästa damskor” är ett långsvansnyckelord. Även om fler människor kanske söker efter det allmänna alternativet, är de som söker efter långsvansnyckelordet förmodligen redo att köpa skorna. Att använda långsvansnyckelord kommer att tilltala användarens avsikt direkt och nå din publik lättare.
2. Innehållsmarknadsföring
Det är viktigt att definiera vad Google anser vara innehåll av hög kvalitet. Studier visar att inlägg med en längd på 2 450 ord eller längre konsekvent rankas högst på SERP.
Även om det är hjälpsamt att nå denna ordmängd, når längre innehåll högre rankningar eftersom det ger djupgående information. Journalister och publikationer länkar tillbaka till inlägg med statistik och fakta. Dessa bakåtlänkar talar om för Google att du är en auktoritativ webbplats och förtjänar en högre rankning, så se till att ditt innehåll är informativt samt omfattande i längd.
Du behöver skriva mer femstjärnigt innehåll än dina konkurrenter. Om dina konkurrenter skriver mer än 15 inlägg i månaden, kan du använda det som en riktlinje för hur mycket du behöver skriva.
3. Recensioner
Ett av de snabbaste sätten att synas högst på SERP är att finnas med i en recension eller listartikel. Till exempel, om du söker ”den bästa mjukvaran för e-postmarknadsföring,” har Cnet ett organiskt resultat med en lista över mjukvarualternativ. Cnet har hundratusentals läsare och en hög rankning på sökresultat som en auktoritet på teknikrecensioner.
Ett företag som vill ranka högst på SERP kan lära sig Cnet
Kriterier för rankning och justera sin annonsering. Sedan kan man nå ut till rätt personer på företaget för att placera sig i toppresultatet på SERP gratis.
4. Google Ads
Google Ads är en fantastisk möjlighet att ranka högst på SERP. De översta resultaten på vilken SERP som helst är betalda annonser, och det utvalda utdraget rankas under dessa resultat. Det betyder att det ofta finns omkring fem resultat före det högst rankade organiska resultatet.
Du kan slå detta system genom att betala för annonser som matchar användarens sökfråga. Till exempel, om någon skriver in ”bästa digitala marknadsföringsföretag,” får de annonser för olika marknadsföringsföretag.
Istället för att sikta på de högsta betalda annonserna kan du sikta på högst rankade organiska innehåll eller det utvalda utdraget. Du kan betala för att annonsera ett blogginlägg eller en utvald artikel som förklarar de fem bästa digitala marknadsföringsföretagen. Ditt inlägg kommer att sticka ut och svara på läsarens fråga, vilket uppmuntrar dem att klicka på din sida.
5. Google My Business
Google My Business är ett av de mest kraftfulla verktygen för lokala företag att ranka på Google. Börja med att skapa ett Google My Business-konto. Du behöver anspråka på din plats och verifiera din lista som äkta. Sedan kan du övervaka din listning.
Genom att optimera din Google My Business-profil kan du synas i Google Maps och lokalresultatsektionen. Det är viktigt att du tillhandahåller all nödvändig information, inklusive ditt telefonnummer, adress, öppettider, foton och mer.
När du är klar med att optimera din profil kan du dubbelkolla ditt arbete genom att använda Google My Business Grader inom ditt konto. På under en minut ger graderaren en bedömning med förslag på hur du kan förbättra ditt företags synlighet online.
Få expert hjälp med lokal SEO
Ge en massiv skjuts till din lokala SEO-strategi med hjälp av malbia.se